In Aktualności

Konfekcjonowanie produktów – czym jest i na czym polega?

Konfekcjonowanie produktów jest szerszym ujęciem bardziej lub mniej skomplikowanych działań logistycznych, służących przygotowaniu towaru do sprzedaży albo do wysyłki wprost do domów klientów. W agencji marketingu zintegrowanego DCN Direct najczęściej konfekcjonujemy produkty, które są jednocześnie przesyłkami reklamowymi. Zostały  zaprojektowane i zamówione przez działy marketingu różnych firm naszych klientów i są elementem strategii komunikacji marki z rynkiem.

 

W marketingu dominuje pogląd, że najlepiej robić komunikację cyfrową. Wysyłka e-mailingów czy smsów przebija takie działania promocyjne jak konfekcjonowanie towaru i wysyłanie go jako próbek reklamowych do odbiorców. Głównie wynika to z kosztów, które ostatnio tnie się. Ale czy wszyscy odbiorcy to entuzjaści smartfonów, mediów społecznościowych i technologii? Do tego nie wszystko da się wysłać elektronicznie!

 

Jedno to interesować się trendami i nowinkami. Bo tak wypada, jest na czasie albo od dziecka dostawało się do ręki konsolę czy smartfona z grami. Ale drugie to rzesze zapracowanych, zabieganych i zestresowanych dorosłych, którzy nie mają czasu na wielogodzinne przeglądanie i uczenie się internetu.

 

Polska zajmuje 24. miejsce w UE w rankingu poziomu zaawansowania cyfrowego (wg raportu Digital Economy and Society Index – DESI 2021). Jesteśmy przed Grekami, Bułgarami i Rumunami. Wynik, który nie imponuje. Do tego dochodzi rosnąca cyberprzestępczość. Co to wszystko znaczy dla marketerów? Wyzwania. Poszukiwania. Przemyślenia.

 

Mamy w Polsce nadal dużo firm, które promują się wielokanałowo i nie zamykają w cyfrowej bańce. A w bezpośredniej komunikacji z klientami nadal stosują tradycyjne przesyłki pocztowe i wysyłają atrakcyjne produkty konfekcjonowane w wyspecjalizowanych firmach jak np. nasza agencja.

Konfekcjonowanie produktów – co obejmuje?

Praca przy konfekcjonowaniu produktów obejmuje wiele czynności, których celem jest przygotowanie produktu tak, by można go było zaoferować klientowi. Konfekcjonowanie towaru może obejmować zarówno działania wykonywane ręcznie, jak i z wykorzystaniem maszyn i niezbędnych urządzeń, by przyśpieszyć proces pakowania. W naszej agencji często  wygląda to tak:

  • składamy i kompletujemy pakiety/zestawy promocyjne
  • oklejamy produkty naklejkami
  • przepakowujemy różne materiały i produkty
  • inwertujemy materiały promocyjne (ulotki, kupony rabatowe)
  • wklejamy próbki produktów do czasopism, ulotek
  • foliujemy materiały papierowe, zabezpieczamy opakowania dodatkową warstwą folii
  • układamy produkty konfekcjonowane na palecie i zabezpieczamy je na czas transportu
  • po konfekcjonowaniu produktów zabezpieczamy je przed uszkodzeniem w transporcie i wkładamy wypełniacze do opakowań zbiorczych
  • zarządzamy stanami magazynowymi dla naszych klientów.

 

Przy marketingowym konfekcjonowaniu produktów przygotowanie przesyłek jest procesem różnorodnym i dynamicznym. Każda przesyłka może zawierać inne produkty. Produkty konfekcjonowane są też różnej wielkości oraz różnią się wagowo. Do tego dopasowujemy list i np. odpowiedni produkt (karta, identyfikator, gadżet) z indywidualnym numerem do danej osoby w bazie danych. Przy tej okazji gwarantujemy znajomość pracy z bazą danych osobowych i jej ochronę zgodnie z RODO.

 

Za nami wiele akcji, w tym i konfekcjonowanie produktów oraz ponad 20 lat doświadczeń. Mamy referencje i wiedzę o marketingu bezpośrednim. Naszymi klientami są znane marki, które prowadzą stałą komunikację z odbiorcami. Jeśli potrzebujesz sprawdzonego partnera od konfekcjonowania towaru i jednocześnie agencję btl – dołącz!  Bo jest wiele firm, które:

  • stale wysyłają coś pocztą tradycyjną
  • chcą coś ulepszyć w tym procesie
  • potrzebują outsourcingu przy konfekcjonowaniu produktów.

 

Czego oczekują od nas nasi klienci?

Z reguły dotrzymywania umów i terminów, a bardziej szczegółowo to chcą:

  • przygotowania bazy danych do personalizowanej wysyłki
  • obsługi stałych akcji wysyłkowych
  • konfekcjonowania produktów
  • wysyłki pocztowej
  • druku materiałów, listów itp.
  • foliowania katalogów, gazetek
  • wyceny i określenia czasu potrzebnego do realizacji akcji

 

Jeżeli nie możesz czegoś wysłać cyfrowo, nasza agencja zapakuje i wyśle to sprawnie tradycyjną pocztą. Offline, w tym i usługa konfekcjonowania towaru ciągle działają i świetnie dopełniają, wzbogacają, a nawet uwiarygodniają online. Jeśli szukasz agencji, która zintegruje działania online z offline, to agencja DCN Direct jest dla Ciebie.