In Artykuły

CZY UDA SIĘ WRÓCIĆ DO NORMALNOŚCI?

Takie pytanie przewija się dość często. Niektórzy eksperci twierdzą, że już nigdy nie będzie powrotu do tego, co było. I pewno mają sporo racji, bo przeszłość, to przeszłość. A my ciągle czekamy na lepsze jutro, bo nadal jesteśmy zamknięci, bez codziennych kontaktów, bez dostępu do ulubionych miejsc, zablokowani na działania, które pomagają żyć, zarabiać, sprzedawać i widzieć twarze klientów.

Wpatrzeni w ekrany smartfonów i laptopów coraz bardziej tracimy kontakt z rzeczywistością i zaczynamy żyć światem wirtualnym. Dobrze, że go mamy. Choć tyle. Okno na świat… A widok każdy sobie wybiera, jaki chce i może.

Jednak za kilka tygodni prawdopodobnie powrócimy do swoich ulubionych zajęć i pasji. I znów zobaczymy na żywo ludzi, klientów, współpracowników z biur, z agencji marketingu zintegrowanego, dawno niewidzianych znajomych. Ach, co to będzie za radość!

W firmach pewno pojawią się tematy, które przez ostatni rok wydawały się mało istotne i zostały zapomniane. Pytanie, czy po pandemicznych przeżyciach wrócimy np. do pomysłu zbudowania legalnej bazy danych klientów? Czy ochrona danych osobowych będzie tak ważna, jak ochrona zdrowia?

Od jakiegoś czasu mamy falę oszustw na OLX. Oszuści wyłudzają od użytkowników dane karty płatniczej/ dane identyfikacyjne i okradają ich konta bankowe. Zabezpieczenie transakcji i bezpieczne strony powinni zapewniać uczciwi sprzedawcy. Niestety prosta na pozór rzeczywistość w sieci kryje coraz więcej zagrożeń, także złodziei, więc część klientów na pewno zniechęci się do wirtualnych zakupów.

Dlatego zachętą dla konsumentów nadal pozostaną znane oraz sprawdzone działania marketingowe jak organizacja akcji promocyjnych, konkursy, loterie promocyjne, masowa wysyłka listów, masowa wysyłka nagród itp., a wyspecjalizowane w tym agencje btl wrócą do łask. Szczególnie, gdy zachowają swoje struktury i zaspokoją potrzeby swoich klientów. Jakie? Troska o ich konsumentów, a nie tylko intensywna sprzedaż. Dbałość o dobre relacje i emocje. Prezentacja marki z jak najlepszej strony. Edukacja. Wytrwałe budowanie reputacji przemyślaną komunikacją wielokanałową. Takie tematy również powrócą, bo każda szanująca się firma robi swój marketing dla swoich klientów. I to jest normalność.

 

kobieta za kratkami - CZY UDA SIĘ WRÓCIĆ DO NORMALNOŚCI