In Aktualności

Media cyfrowe w dzisiejszych czasach są nieodłącznym elementem świata marketingu. Niemniej jednak istnieją również inne skuteczne sposoby na komunikację z klientami niż tylko media elektroniczne. Direct mail – masowa wysyłka listów tradycyjną pocztą wciąż stanowi jedną z ciekawszych alternatyw dla digital marketingu. Potrafi ona bardzo skutecznie zwrócić uwagę na firmę i przekazać ważne informacje, które „żyją” na papierze dużo dłużej niż e-maile.

Oto kilka istotnych wskazówek, które pomogą przygotować skuteczną kampanię reklamową za pomocą tradycyjnej poczty. Zachwyć swoich odbiorców i spraw, aby listy, które otrzymają i Twoje przesłanie były niemożliwe do zignorowania!

 

  1. Sprawdź rozmiar i wagę przesyłki 

    Przed wysłaniem listów czy gabarytowych przesyłek trzeba dokładnie sprawdzić ich rozmiar i wagę. Jest to kluczowe w przypadku wyliczenia kosztów wysyłki, które zależą od wymiarów i ciężaru przesyłki. Przygotowanie nietypowej wielkości przesyłki może okazać się zdecydowanie bardziej kosztowne, dlatego warto to dobrze przemyśleć.

  2. Zwróć uwagę na sposób zapakowania 

    Konfekcjonowanie materiałów reklamowych to ważny etap całego procesu. Warto zastanowić się, jak zapakować przesyłkę, by była bezpieczna podczas transportu. W przypadku kruszących się czy łamliwych produktów konieczne jest odpowiednie zabezpieczenie, aby nic nie uległo uszkodzeniu podczas transportu i obiegu pocztowego.

  3. Umowa z pocztą 

    W przypadku masowej wysyłki listów warto zdecydować się na stałą umowę z pocztą albo z wyspecjalizowaną firmą masowo pakującą i nadającą. Jest to szansa na uzyskanie korzystnych warunków, które obniżą koszty przesyłek i pozwolą zaoszczędzić na całym procesie wysyłkowym.

  4. Dane adresowe odbiorców 

    Kolejnym ważnym aspektem jest posiadanie kompletnych danych adresowych odbiorców. Brak numeru domu lub lokalu może skutkować tym, że przesyłka wróci do nadawcy, co wiąże się z dodatkowym kosztem ponownej wysyłki albo opłatą za zwrot listu poleconego. Warto więc dokładnie sprawdzić aktualny stan bazy danych oraz to, czy posiadane dane są kompletne i poprawne.

  5. Termin realizacji 

    Ważnym elementem jest termin realizacji i dostarczenia przesyłek. Warto mieć na uwadze czas potrzebny na przygotowanie przesyłek, a także terminy wynikające z regulaminu np. konkursu. W tym przypadku zdecydowanie lepiej postawić na kuriera, który zapewni dostarczenie przesyłki w wyznaczonym terminie.

Wysyłanie listów reklamowych to również przetwarzanie danych osobowych klientów. Konieczne jest więc upewnienie się, że proces przetwarzania odbywa się zgodnie z RODO, aby uniknąć problemów związanych z naruszeniem prywatności klientów.

Jeśli konfekcjonowanie i nadawanie przesyłek wydaje Ci się zbyt skomplikowane, możesz zdecydować się na pomoc specjalistów. Profesjonalna agencja btl z pewnością pomoże w przygotowaniu skutecznej kampanii reklamowej. Warto rozważyć tę opcję, zwłaszcza jeśli budżet na marketing jest większy.

Tak więc wysyłka listów tradycyjną pocztą to nadal skuteczne narzędzie marketingowe, które może przynieść doskonałe efekty. Warto jednak dokładnie przygotować się i przestrzegać powyższych zasad, aby osiągnąć sukces i przyciągnąć uwagę klientów. Dlatego, jeśli masowa wysyłka listów to dla Ciebie temat nieznany lub skomplikowany, warto zwrócić się o pomoc do specjalistów, którzy pomogą przygotować skuteczną kampanię marketingową, dzięki której Twoja firma zyska jeszcze bardziej zadowolonych klientów.

Beata Horodniczy, CEO DCN Direct