www.dcn.pl - dla Ciebie Najlepszy marketing
dcn direct
ul. Goworowska 6B
03-353 Warszawa

Procesor RODO

MARKETING BEZPOŚREDNI Z BAZĄ DANYCH

Masowa wysyłka listów reklamowych, wysyłanie newslettera, e-mailingów, organizacja konkursów, pakowanie i wysyłka nagród wiążą się z administrowaniem danymi osobowymi i najczęściej w takiej sytuacji potrzebna jest wyspecjalizowana agencja marketinowa i procesor spełniający wymogi RODO. Dlaczego?

NOWE PRAWO - Procesor RODO

Od 25 maja 2018 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Są one zawarte w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych. Rozporządzenie uchyliło stosowaną w Polsce ustawę o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. W marketingu z wykorzystaniem bazy danych osobowych warto więc zadbać o wybór agencji marketingowej i procesora RODO, która zna się na rzeczy.

RÓŻNE PRIORYTETY

Przy przetwarzaniu danych osobowych często pojawia się potrzeba łączenia dość odległych od siebie kompetencji prawnych, marketingowych i informatycznych. Czy zdarzyło się Państwu otrzymać kiedyś pismo od Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych? Żeby odpowiedzieć na takie pismo bez profesjonalnego pełnomocnika muszą się spotkać prezes, prawnik, osoba z IT, dyrektor marketingu lub sprzedaży, no i jeszcze account z agencji reklamowej, która wymyśliła akcję. Proszę być wyczulonym i wybierać do współpracy firmy, które mają doświadczenie w ochronie danych osobowych (procesor RODO) i dobrze radzą sobie w takich sytuacjach.

OPTYMALIZACJA RODO

Na coraz dojrzalszym rynku pojawiają się coraz bardziej skomplikowane sytuacje, w których np. po przejęciu firmy przez nowego właściciela pojawia się pytanie, co zrobić z istniejącą bazą danych? Kto jest jej właścicielem? Lub poradzić sobie z niewystarczająco efektywnym systemem do zarządzania bazą, problemem z jej obsługą, z eksportem oraz importem danych np. po przekazaniu CRM w ramach optymalizacji kosztów do innych regionów świata. Porozumienie na odległość bywa utrudnione porą dnia lub różną rzeczywistością i praktyką biznesową.

NIEWIEDZA

Trudnych sytuacji przybywa tak jak akcji marketingowych online, działań informatycznych, automatyzacji i cyfryzacji. Rozproszenie danych osobowych konsumentów na skutek organizacji konkursów dla jednej marki przez różne agencje, brak poprawnych formułek zgód na przetwarzanie danych osobowych, słaba kontrola liczby i jakości danych, brak bieżącego raportowania o zmianach w bazie danych czy pomijanie statystyk otwarć emaili prowadzą do nieefektywnych akcji i straty pieniędzy. Także do nieświadomego naruszania praw konsumentów przy zbieraniu danych osobowych.

OUTSOURCING

Można uniknąć tego wszystkiego współpracując z doświadczoną w ochronie danych osobowych agencją marketingową oraz procesorem działającym zgodnie z RODO. Outsourcing przetwarzania danych osobowych jest często dla firm tańszy od wdrożenia własnej polityki ochrony danych, zatrudnienia inspektora ochrony danych i kosztu postępowania administracyjno-prawnego. Dobra współpraca w zakresie zarządzania bazami danych i optymalizacji działań marketingowych prowadzi do powstania własnej wartościowej bazy danych. Umiejętne jej wykorzystanie aktywizuje klientów i budzi ich lojalność, co przekłada się na zwiększenie znajomości marki i lepszą sprzedaż.

Dziś zbieranie danych o preferencjach konsumentów jest działaniem strategicznym i przyszłościowym. Bazę danych można kupić od brokera, ale też można ją zebrać przy okazji organizacji konkursów, loterii czy dni otwartych. Własna baza danych jest ważnym źródłem informacji z rynku pod warunkiem, że potrafimy ją zbierać, używać do badań i analizować. Analiza dostępnych raportów oraz wyników własnych akcji sprawia marketerom wciąż sporo kłopotów. W trosce o budżet łatwo ulegają pokusie wydania mniejszej kwoty ma marketing wykorzystując tylko tańszą e-reklamę.

NOWE WRACA

Zarzucanie konsumentów e-reklamą działa słabiej niż jeszcze kilka lat wcześniej, gdy nowinki technologiczne świadczyły o dużych możliwościach firmy i jej innowacyjnym myśleniu. Obecnie większe firmy wracają do tradycyjnych narzędzi marketingu bezpośredniego jak pakowanie i foliowanie, masowa wysyłka listów czy mailing i częściej organizują konkursy promocyjne czy loterie promocyjne oraz optymalizują komunikację marketingową.

Beata Horodniczy

 

 

Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy z DCN Direct, to prosimy o uzupełnienie poniższego formularza kontaktowego

Telefon
Email *
Firma *
Treść *
Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka DCN Direct Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Goworowskiej 6b. Dane osobowe są przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na otrzymane zapytanie oraz w celu utrzymania kontaktu biznesowego w przyszłości. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, żądania sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymania odpowiedzi na zapytanie. Szczegóły dotyczące przetwarzania Państwa danych znajdują się w Polityce prywatności http://www.dcn.pl/s56-polityka-prywatnosci.
2009 - 2018 dcn direct • All rights reserved
Polityka cookies   •    Polityka prywatności
MTWeb •  powered by mtCMS