www.dcn.pl - dla Ciebie Najlepszy marketing
dcn direct
ul. Goworowska 6B
03-353 Warszawa

Marketing z bazą danych

MARKETING Z BAZĄ DANYCH

Masowa wysyłka listów reklamowych, wysyłanie newslettera, e-mailingów, organizacja konkursów, pakowanie i wysyłka nagród wiążą się z administrowaniem danymi osobowymi i najczęściej w takiej sytuacji potrzebna jest wyspecjalizowana agencja marketingu bezpośredniego. Dlaczego?

 

NOWE PRAWO

Po pierwsze od 25 maja 2018 roku na terenie Unii Europejskiej będą obowiązywały nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Są one zawarte w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych. Rozporządzenie uchyli obecnie stosowaną w Polsce ustawę o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. W marketingu z wykorzystaniem bazy danych osobowych warto więc zadbać o wybór agencji marketingu bezpośredniego, która zna się na rzeczy.

 

RÓŻNE PRIORYTETY

Po drugie przy administrowaniu danymi osobowymi często pojawia się potrzeba łączenia dość odległych od siebie kompetencji prawnych, marketingowych i informatycznych. Czy zdarzyło się Państwu otrzymać kiedyś pismo od Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych? Żeby odpowiedzieć na takie pismo bez profesjonalnego pełnomocnika muszą się spotkać prezes, prawnik, osoba z IT, dyrektor marketingu lub sprzedaży, no i jeszcze account z agencji reklamowej, która wymyśliła akcję. Proszę być wyczulonym i wybierać do współpracy firmy, które mają doświadczenie i dobrze radzą sobie w takich sytuacjach.

 

OPTYMALIZACJA

Po trzecie na coraz dojrzalszym rynku pojawiają się coraz bardziej skomplikowane sytuacje, w których np. po przejęciu firmy przez nowego właściciela pojawia się pytanie, co zrobić z istniejącą bazą danych? Kto jest jej właścicielem? Lub poradzić sobie z niewystarczająco efektywnym systemem do zarządzania bazą, problemem z jej obsługą, z eksportem oraz importem danych np. po przekazaniu CRM w ramach optymalizacji kosztów do innych regionów świata. Porozumienie na odległość bywa utrudnione porą dnia lub różną rzeczywistością i praktyką biznesową.

NIEWIEDZA

Po czwarte trudnych sytuacji przybywa tak jak akcji marketingowych online, działań informatycznych, automatyzacji i cyfryzacji. Rozproszenie danych osobowych konsumentów na skutek organizacji konkursów dla jednej marki przez różne agencje, brak poprawnych formułek zgód na przetwarzanie danych osobowych, słaba kontrola liczby i jakości danych, brak bieżącego raportowania o zmianach w bazie danych czy pomijanie statystyk otwarć emaili prowadzą do nieefektywnych akcji i straty pieniędzy. Także do nieświadomego naruszania praw konsumentów przy zbieraniu danych osobowych.

OUTSOURCING

Można uniknąć tego wszystkiego współpracując z doświadczonymi w ochronie danych osobowych agencjami marketingowymi. Outsourcing administrowania danymi osobowymi jest często dla firm tańszy od wdrożenia własnej polityki bezpieczeństwa informacji, zatrudnienia administratora/inspektora bezpieczeństwa informacji i kosztu postępowania administracyjno-prawnego. Dobra współpraca w zakresie zarządzania bazami danych i optymalizacji działań marketingowych prowadzi do powstania własnej wartościowej bazy danych. Umiejętne jej wykorzystanie aktywizuje klientów i budzi ich lojalność, co przekłada się na zwiększenie znajomości marki i lepszą sprzedaż.

 

Dziś zbieranie danych o preferencjach konsumentów jest działaniem strategicznym i przyszłościowym. Bazę danych można kupić od brokera, ale też można ją zebrać przy okazji organizacji konkursów, loterii czy dni otwartych. Własna baza danych jest ważnym źródłem informacji z rynku pod warunkiem, że potrafimy ją zbierać, używać do badań i analizować. Analiza dostępnych raportów oraz wyników własnych akcji sprawia marketerom wciąż sporo kłopotów. W trosce o budżet łatwo ulegają pokusie wydania mniejszej kwoty ma marketing wykorzystując tylko tańszą e-reklamę.

 

NOWE WRACA

Zarzucanie konsumentów e-reklamą działa słabiej niż jeszcze kilka lat wcześniej, gdy nowinki technologiczne świadczyły o dużych możliwościach firmy i jej innowacyjnym myśleniu. Obecnie większe firmy wracają do tradycyjnych narzędzi marketingu bezpośredniego jak zakup bazy danych czy pocztowe przesyłki reklamowe i częściej interesują się standaryzacją danych oraz optymalizacją własnych baz danych.

Beata Horodniczy

 

 

Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy z DCN Direct, to prosimy o uzupełnienie poniższego formularza kontaktowego

Telefon
Email
Branża
Treść
2009 - 2018 dcn direct • All rights reserved
Polityka cookies   •    Polityka prywatności
MTWeb •  powered by mtCMS